SuperSkinny Vs SuperSize.

Många är vi som jagar Size Zero.
Jag kanske är en av dem.

SuperSkinny Vs SuperSize skrämmer mig inte någonstans.
Denna tjejen som det varit omtalat om nu, den franska kvinnan.
Hon är med i kvällens program. Berättar att hon inte kan sitta, för att hon inte har hull på rumpan,
nästan blind pga dåliga matvanor, tappat hud, kan inte ha långt hår för håret bryts, torr hud.
Jag blir inte skrämd, tyvärr.
Skrämmande ?



Alla är vi olika, alla har vi olika öden.

Jag stödjer absolut inte anorexia, eller något. Men många vet, framför allt tjejer. Det är ett hetsjagande varje dag.
Man vrider och vänder. Man blundar, man tittar.
Det många inte vet, är att en ätstörning inte handlar om att man inte äter.
En ätstörning kan vara att du äter tills det inte går att få i mer i sin kropp. Då kroppen säger stopp.
Att inte vara nöjd med sig själv, banta, piller, pulver, soppor, GI, VV, Atkins, hos mångfalden finns det en ätstörning för de är inte nöjda med sig själva. Men där ser inte människor och myndigheter problemet.
En av mina egna största fobier är att äta på restaurang. där folk måste få veta vad jag ska äta.
Det värsta är sommarmånaden, när människor ska sitta ute, då man kan gå förbi och se vad de har beställt.
I Den sitsen skulle jag aldrig sätta mig själv i.
När jag läser detta är det lite skrämmande. Vart gick det snett ?
  Jag själv tror dock, att jag aldrig tänker börja slåss mot mina problem.
  Jag intalar mig själv varje dag, jag ska lyckas. Tycka om mig själv.
And You know What ? Jag vet hur man ser ut när man ser bra ut. Ingen annan kan säga något annat om det.


Kommentarer
Postat av: en gamal vän

du är fin som du är.... va nöjd med hur du är

2008-08-08 @ 20:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0