Dag 1!

Och jag är tusan nervös ! !
Jag är jätte dålig på frukost de dagar jag får sova lite längre, då väntar jag hellre med att luncha med mamma vid 12.
Och idag blir det ju inte vilken lunch som helst, utan min första Cambrigde måltid.
Tänk om det smakar illa ?
Men jag har peppat mig själv så mycket, att jag har bestämt mig. Nu ger jag mig inte.


CambridgeKuren innehåller alla viktiga näringsämnen som kroppen behöver, men ger endast 470 kcal (kalorier) per dag.

Du kan välja mellan
- Ren kur
(enbart Cambridgemåltider) dvs. 3 st måltider per dag.
- Kombinerad kur
1-3 st Cambridgemåltider, samt 1-2 mål vanlig mat (enligt tallriksmodellen)
Användningsområde
Produkten används av dem som:
- Vill reducera sin vikt.
- Hålla vikten.
- Stressar och inte hinner äta ordentliga måltider.
- Idrottsmän som vill uppnå maximal återhämtning.

Används av sjukvården
Lågkaloridieter (VLCD) används på Sveriges ledande överviktsenheter, (Huddinge sjukhus, Sahlgrenska sjukhuset, mfl). VLCD ger en snabb/säker viktminskning och bör alltid kombineras med beteendeförändring i kost och motion.
Så fungerar dieten!
"Ren kur" 1,5-4 kg/vecka
Du äter 3 måltider CambridgeKuren per dag, vilket motsvarar ett totalt dagsintag om 470 kalorier. Till detta måste du dricka minst 3 liter vätska. Viktreducering ligger mellan 1,5-4 kilo/vecka, samt att du får i dig alla näringsämnen.
På "ren kur" blir du inspirerad och motiverad, tack vare det snabba resultatet. Du blir pigg och får överskottsenergi samt en känsla av upprymdhet. Dina hungerskänslor avtar.

"Kombinerad kur" 1-3 kg/vecka
Ditt dagsintag består dels av CambridgeKurens måltider dels av vanlig näringsbalanserad mat. Vi har utvecklat olika alternativ för dig som vill kombinera vanlig mat med Cambridgekurens måltider. Alternativen får du av din lokala konsulent.

Cambridgekuren är originalet till VLCD (Very Low Calorie Diet ) vilket definieras som näringsriktig diet med mycket lågt kaloriinnehåll (450-800 kcal).
Cambridgekuren är utarbetad 1970 av Alan Howard, professor i näringsfysiologi vid universitetet i Cambridge. Forskarteamet har lagt ner 10 års arbete för att komma fram till den produkt som vi idag erbjuder dig. Säkerheten med Cambridgekuren finns dessutom dokumenterat i studier bl.a. i London, Dublin, Atlanta Colorado, West Virginia, Rotterdam, Neapel, Göteborg och Stockholm.

Wish me good Luck !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0