Hälsocoach.


Nu har jag precis kommit hem från min kostrådgivare.
För sista gången detta året. Nästa gång vi ses är det 2009. Läskigt.

hinner ju dock inte med allt jag vill, och kostrådgivaren var ett jag fick ge upp.
Tiden räcker inte till, och att skriva upp mat, och diskutera när man jobbar som jag gör är hopplöst.

På brunnen kan en arbetsdag se ut 11.00 - 04.00.
Då är det att trycka i sig det man kommer över, och när det finns tid.
Ena stunden hinner du grabba tag i fem vindruvor.
5h senare kanske du hittar en brownie.
Halvtimme efter en övergiven köttabit.
Sen kanske du inte äter på ett bra tag igen.
Det är inga bra matvanor alls, med den koncentrationen och orken man behöver.
Men då laddar man på morgonen ist, med en bra frukost.
Det gäller att kompromissa ända ut i fingertopparna.

Min älskade Frida mår inte bra av jobbandet dessa senaste två dagarna, hennes fötter och ben mår inge bra.
Jag gillar inte alls läget.

Nu ska jag kila ner till mamma en snabbis, lämna hunden, ta visakortet.
Kopiera papper till mina kära klasskamrater, läxa tills imorgon,
köra och lämna dem, och sen kommer min älskade Mr T och hämtar mig för en mathandling och god middag innan våra aktiviteter ikväll.
Han ska på brandövning, brandman som han är. och jag ska spela fotbollsmatch inomhus !
Önska mig lycka till. Ofantligt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0