Jobb,Livet & Funderingar.

Snart kommer min älskade Mamma hem, för lunch.
Sen följer jag med henne till jobbet för att dra in lite pengar till företaget. Det gillar vi  !
Mamma har även en som vill köpa hennes företag, men inte än. inte på några år.
Det ska växa lite till, och hon är absolut inte beredd att bli anställd igen. Hon gillar att vara chef över sig själv.
Precis som jag, jag tycker inte om att vara anställd, har jag fått det från henne ?
Jag längtar, tills jag ska starta mitt egna. ! Sicka framtidsdrömmar !


Fick sms av Anders precis, inge tidningsjobb för mig denna vecka. Det tackar jag faktiskt för, då jag har
satt upp mig på träning var och varannan dag, och ska jobba långa pass i helgen. Det räcker.

Jag känner att jag har alldeles för lite tid för mina vänner, men Ina får jag iaf träffa idag på en kopp te.


När jag sitter här (framför datorn), hamnar jag ofta i stora funderingsbanor.
Sicka massa bra saker man gör, massa dåliga. Jag kan oftast skratta åt det mesta.
Att jag tänker sluta med alkohol helt har väl inte gått förbi någon egentligen ?
Jag är ju nästan alltid nykter, förutom i fredags. Men jag vaknar med sådan konstig känsla i kroppen.
Jag är aldrig bakfull, eller något liknande. Det känns bara inte rätt.
Jag gillar inte att vara berusad, inte ha riktigt 100% koll på allt. Det kryper i hela mig. Örk !
Ett glas vin gärna, men tusan inte mer.

idag ska jag raka av Mr T håret, om han inte bangar. Det gjorde han igår kväll, men jag tror det kan sitta bra på honom att inte ha så mycket hår, det växer ut fort. Det är ju trots allt så, han ska se ut i närmare 2 år.
Men de åren vill jag inte alls tänka på nu, när tanken på honom gör hela mig uppåt. !
För jag vet, vill man, klarar man allt. Livet har sina små söta negativa utmaningar, och jag är en mästare på att ha med dem att göra, och vända på dem, så de blir positiva utmaningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0