Du är för Djurplågeri, utan att veta om det.



Jag vet ingen av mina vänner som skulle tolerera att ett djur plågas till döds.
Men, jag vet ingen av mina vänner som bryr sig om att fråga vart skinnet i skinnjackan kommer ifrån, hur det är behandlat eller hur processen gick till.
Jag vet ingen av mina vänner, som när de köper ett duntäcke har frågat var dunet kommer ifrån, hur djuret mådde under processen, död eller levande?

I mina ögon är dessa vänner FÖR djurplågeri.
Oftast svarar de med, jag vet ju inte vart det kommer ifrån.
Vill ni veta?
Frågar man, får man veta. Kunskap är MAKT!

Jag förstår att många inte klarar av att se våra husdjur, katter och hundar bland annat lida. Det gör ont, för vi vet att det finns oss nära, i samhället.

Men vi kan blunda för att djuret till vår skinnjacka flås, eller hur det går till när gässen till din "Canada Goose" jacka plockas av fjäder dun, för det händer inte här, mitt i bland oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0