Ensambarn = Egocentriska?


Läste nyss igenom Aftonbladet, och något jag fastnade vid var...
Ensambarn blir ofta egocentriska...
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4195295.ab

Jag fastnade nog för att jag själv är ensambarn, och växt upp med enbart min mamma.
Men jag kan inte riktigt hålla med om att jag blivit en liten "kejsare"

Bortskämd kan jag mycket väl hålla med om, men mamma har uppfostrat mig så bra, så att jag vet själv om hur bortskämd jag är, med kärlek, saker, kläder, och allt som finns, så jag vet om det. och försöker mildra det själv.
Jag kan säga högt och tydligt.
-Ja, jag är bortskämd.
Jag står för det, min mamma gjorde inget fel i min uppfostran. Jag är överlycklig att ha just henne till min mamma, och att ha blivit den personen jag är.

Dock att jag är egocentrisk vet jag inte om jag håller med om.
Jag är en person som ställer alla före mig själv, bryr mig om människorna runt omkring mig först, ist för mig själv.
Men på det, kanske de skyller på att jag är född i fiskens tecken ?


tobben är snart hemma !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0