Nu får det fanimig vara nog.

det senaste denna veckan.

Grisar skållas levande.
Äldre dam hade en häst i källaren
.

Det skaver i hela mig, hur i hela friden människor fungerar. Var har de hjärtat och vart har de känslor ?

Fick precis min uppgift i  Etik & Moral, där vi har individuell fördjupning.
Jag fick välja ämne, och valde såklart, Djurfabrik.
Jag går genast in på en sida jag håller varmt om hjärtat, en organisation som jag skänker pengar till varje månad, människor som jobbar för djuren välmående. Djurens Rätt.

Det första jag får läsa, är självklart om grisarna som fick uppleva en helvetes död.
Att man kan sjunka så lågt för pengar, är vidrigt. Produktionen måste gå fortare, därför går de över gränserna?
Helt ärligt talat, önskar jag att det var deras barn, folket som jobbar på slakteriet, deras barn skållades levande.
Grisar är, som dokumenterat, ett av världens smartaste djur. Grisarna visste, vad som väntade dem.

När jag läser vidare, finner jag något som gör att det skriker inom mig.
Labratorie tester på råttor. PÅ LINKÖPINGS UNIVERSITET.
Jag vill helst blunda, jag bor i Sverige, i ett I-land. Vi vet bättre än så. Varför använder vi djur ?
Råttorna lever ett helvete. De skär av hälsenan på dem, och hänger upp bakbenen. För att testa hur hälsenor kan läka ihop.
40 råttor lider, lider en plågsam död. För oss människor.?

Jag måste leta efter lite positiva händelser, och något faller mig i smaken.
Den 11 mars 2009 trädde förbudet gällande försäljning av djurtestad kosmetika i kraft inom EU.!
Dock finns det alltid baksidor, produkter som finns i kosmetikan, i mellan händerna, där kan det ha funnits djurtester.

Jag blir arg så jag nästan spricker.

Jag förstår inte hur man kan skada oskyldiga djur, någonstans alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0