På uppdrag av Djurskydds organisation.



Nu ska jag fota, fota varje timme.
Jag står inte ut med detta djurplågeri som varat sen i fredags.
Igår tog jag saken i egna händer, polis, länsstyrelsen, kommun. Alla har fått reda på vad som försigår här i kvarteret.

jag lider något otroligt att se denna otroligt vackra Dobberman valp ha det så här illa.
Fastspänd med 1,5m koppel, inget vatten, sittandes ner i 12h utan närhet, kärlek, lek eller kisserunda.
Att veta senare att den är inlåst själv i ett mörkt garage om nätterna gör inte saken bättre.

Hundar är flockdjur, de ska aldrig vara själva. Det är ett stressmoment för de, och jag kan tänka mig denna valp, vad som går i huvudet på den.

en dobberman ska behandlas på rätt sätt också, det är en kraftig hund som har bakgrunder till att ha aggresivitet i aveln. Denna valpens öde ska inte bli avlivning för den bitit en människa.
Den ska ha kärlek, stimulering och lek för att må bra.






en vacker Dobberman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0